• เกี่ยวกับสำนักงาน
    • ประวัติความเป็นมา
    • ยุทธศาสตร์
    • โครงสร้างองค์กร
    • ค่านิยมองค์กรและพฤติกรรมที่พึงประสงค์
    • คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
    • คณะกรรมการตรวจสอบและการตรวจสอบภายใน
    • คณะอนุกรรมการบริหารความเสี่ยง
    • ผู้บริหาร
    • หน้าที่ความรับผิดชอบ
    • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
    • การบริหารงานบุคคล
    • นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัยด้านสารสนเทศ
    • นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล
  • ข่าว/ประชาสัมพันธ์
    • ข่าวภารกิจ
    • ภาพกิจกรรม
    • แผนการแก้ไขปัญหาการบินพลเรือน
  • English Version
  • Facebook สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
  • RSS สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
  • หน้าแรก
  • เกี่ยวกับการบิน
    • ผู้โดยสาร
    • สายการบิน
    • สนามบิน
    • อากาศยาน
    • Core value
    • Remotely Piloted Aircraft (RPA)
      • ข้อมูลการขึ้นทะเบียน และพื้นที่ห้ามบิน
      • ข้อมูลสถิติการขึ้นทะเบียน RPA ของประเทศไทย
    • วัตถุอันตราย
    • เวชศาสตร์การบิน
    • ค่าธรรมเนียมและค่าบริการการบิน
    • ICAO FORM
    • หน่วยซ่อม
    • บริการการเดินอากาศ
    • การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • ใบรับรองและใบอนุญาต
    • อากาศยาน
    • สนามบิน
    • ผู้ประจำหน้าที่
    • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • การบินทั่วไป (General Aviation)
    • การขนส่งวัตถุอันตราย
    • หน่วยซ่อม
    • การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
    • โรงเรียนการบิน
    • ผู้ทดสอบภาคอากาศนักบิน
    • บริการการเดินอากาศ
    • การขอใบรับรองภายใต้มาตรการรักษาความปลอดภัยการบินพลเรือน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติพนักงานควบคุมจราจรทางอากาศ
  • ข้อมูลเผยแพร่
    • ความปลอดภัย
    • ความสมควรเดินอากาศและวิศกรรมการบิน
    • การจัดสรรเส้นทางการบิน
    • การจัดสรรเวลาการบิน
    • ผลประเมินระดับประสิทธิผลของการนำมาตรฐาน ICAO มาใช้ในประเทศไทย
    • การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
    • คลังความรู้ด้านการบิน
    • คลังความรู้เยาวชน
    • Aeronautical Information Publication (AIP)
    • Environment
    • การปล่อยบั้งไฟในงานเทศกาล
    • ประกาศจากองค์การการบินพลเรือนระหว่างประเทศ (ICAO)
    • การกำกับดูแลกิจการที่ดี
    • ข้อมูลค่าโดยสาร
    • การใช้จ่ายงบประมาณ
    • การบริหารความเสี่ยง
    • รายงานประจำปี
  • กฎหมายและระเบียบ
    • รายการกฎหมาย
    • แสดงความคิดเห็นร่างกฎหมาย
    • กฎหมายใหม่
    • แนวโน้มการพัฒนากฎหมายให้เป็นไปตามมาตรฐานสากลและข้อพึงปฏิบัติ
    • การจัดทำสรุปสาระสำคัญและคำแปลกฎหมาย
  • จัดซื้อจัดจ้าง
    • แผนการจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศราคากลาง
    • ประกาศจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศผลการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สรุปผลการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สาระสำคัญของสัญญา
    • ประกาศผู้ชนะเป็นรายไตรมาส
  • ข้อมูล ITA
  • ติดต่อเรา
  • เกี่ยวกับสำนักงาน
    • ประวัติความเป็นมา
    • ยุทธศาสตร์
    • โครงสร้างองค์กร
    • ค่านิยมองค์กรและพฤติกรรมที่พึงประสงค์
    • คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
    • คณะกรรมการตรวจสอบและการตรวจสอบภายใน
    • คณะอนุกรรมการบริหารความเสี่ยง
    • ผู้บริหาร
    • หน้าที่ความรับผิดชอบ
    • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
    • การบริหารงานบุคคล
    • นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัยด้านสารสนเทศ
    • นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล
  • ข่าว/ประชาสัมพันธ์
    • ข่าวภารกิจ
    • ภาพกิจกรรม
    • แผนการแก้ไขปัญหาการบินพลเรือน
  • English Version
  • หน้าแรก
  • เกี่ยวกับการบิน
    • ผู้โดยสาร
    • สายการบิน
    • สนามบิน
    • อากาศยาน
    • Core value
    • Remotely Piloted Aircraft (RPA)
      • ข้อมูลการขึ้นทะเบียน และพื้นที่ห้ามบิน
      • ข้อมูลสถิติการขึ้นทะเบียน RPA ของประเทศไทย
    • วัตถุอันตราย
    • เวชศาสตร์การบิน
    • ค่าธรรมเนียมและค่าบริการการบิน
    • ICAO FORM
    • หน่วยซ่อม
    • บริการการเดินอากาศ
    • การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • ใบรับรองและใบอนุญาต
    • อากาศยาน
    • สนามบิน
    • ผู้ประจำหน้าที่
    • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • การบินทั่วไป (General Aviation)
    • การขนส่งวัตถุอันตราย
    • หน่วยซ่อม
    • การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
    • โรงเรียนการบิน
    • ผู้ทดสอบภาคอากาศนักบิน
    • บริการการเดินอากาศ
    • การขอใบรับรองภายใต้มาตรการรักษาความปลอดภัยการบินพลเรือน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติพนักงานควบคุมจราจรทางอากาศ
  • ข้อมูลเผยแพร่
    • ความปลอดภัย
    • ความสมควรเดินอากาศและวิศกรรมการบิน
    • การจัดสรรเส้นทางการบิน
    • การจัดสรรเวลาการบิน
    • ผลประเมินระดับประสิทธิผลของการนำมาตรฐาน ICAO มาใช้ในประเทศไทย
    • การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
    • คลังความรู้ด้านการบิน
    • คลังความรู้เยาวชน
    • Aeronautical Information Publication (AIP)
    • Environment
    • การปล่อยบั้งไฟในงานเทศกาล
    • ประกาศจากองค์การการบินพลเรือนระหว่างประเทศ (ICAO)
    • การกำกับดูแลกิจการที่ดี
    • ข้อมูลค่าโดยสาร
    • การใช้จ่ายงบประมาณ
    • การบริหารความเสี่ยง
    • รายงานประจำปี
  • กฎหมายและระเบียบ
    • รายการกฎหมาย
    • แสดงความคิดเห็นร่างกฎหมาย
    • กฎหมายใหม่
    • แนวโน้มการพัฒนากฎหมายให้เป็นไปตามมาตรฐานสากลและข้อพึงปฏิบัติ
    • การจัดทำสรุปสาระสำคัญและคำแปลกฎหมาย
  • จัดซื้อจัดจ้าง
    • แผนการจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศราคากลาง
    • ประกาศจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศผลการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สรุปผลการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สาระสำคัญของสัญญา
    • ประกาศผู้ชนะเป็นรายไตรมาส
  • ข้อมูล ITA
  • ติดต่อเรา
  • หน้าแรก
  • ใบรับรองและใบอนุญาต
  • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
  • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
  • การแก้ไขใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศหรือข้อกำหนดการปฏิบัติการ
  • Variation to Exiting AOC / Operations Specifications.
  • อากาศยาน
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
      • การขอจองทะเบียนอากาศยาน
      • การขอจดทะเบียนอากาศยาน
      • การขอถอนทะเบียนอากาศยาน
      • การขอและต่ออายุใบสำคัญสมควรเดินอากาศ (Certificate of Airworthiness or C of A)
      • การขอใบสำคัญสมควรเดินอากาศสำหรับส่งออกอากาศยาน (Export C of A)
      • ใบอนุญาตปฏิบัติการบินแบบพิเศษ (Special Flight Permit)
      • คู่มือความสมควรเดินอากาศ (Airworthiness Manual)
      • Airworthiness checklists
    • สถิติการให้บริการ
      • ใบสำคัญสมควรเดินอากาศ (Airworthiness Certificate)
      • คู่มือความสมควรเดินอากาศ (Airworthiness Manual)
      • ใบสำคัญการจดทะเบียนอากาศยาน (Certificate of Registration)
  • หน่วยซ่อม
    • ใบสมัครหน่วยซ่อมบำรุง (Application for repair station certificate and/or rating)
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
    • สถิติการให้บริการ
    • รายชื่อหน่วยซ่อมบำรุงอากาศยานที่ได้รับการรับรอง
  • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • กฎระเบียบที่เกี่ยวข้องกับการรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศ (AOC Regulations/Requirements)
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
      • คู่มือ/แนวทางปฏิบัติ (Advisory Circular/Guidance Material)
      • การออกใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศ
      • การแก้ไขใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศหรือข้อกำหนดการปฏิบัติการ
      • การต่อใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศ
      • การแก้ไขเอกสารและคู่มือของผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • สถิติการให้บริการ
      • รายชื่อสายการบินที่ได้รับใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศใหม่
    • Application Package Form
    • AOC Surveillance Programmes
  • การขนส่งวัตถุอันตราย
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
    • สถิติการให้บริการ
    • กฎระเบียบที่เกี่ยวข้องกับการขนส่งสินค้าอันตราย
  • สนามบิน
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
    • สถิติการให้บริการ
  • ผู้ประจำหน้าที่
    • ระเบียบปฏิบัติ/คำสั่ง/ประกาศต่างๆ (Regulations)
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
      • การออกใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่ (ISSUE PERSONNEL LICENSE)
        • คำแนะนำสำหรับการออกใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่
        • ขั้นตอนและแผนผังการติดต่อขอรับใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่
      • การต่ออายุใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่(RENEWAL / REVALIDATE)
      • อื่น ๆ (Other)
        • แบบฟอร์มคำร้อง (Form)
    • การสอบเพื่อขอออกใบรับรองและใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่
      • แบบฟอร์มคำร้องสมัครสอบภาคทฤษฎี (Application Form for Theoretical Examination)
      • กำหนดการสอบภาคทฤษฎีเพื่อขอรับใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่ (Schedule for theoretical examination for Personnel Licensing)
      • รายชื่อผู้มีสิทธิเข้ารับการทดสอบความรู้ภาคทฤษฎีผู้ประจำหน้าที่ (Name list of examinee for licensing examination)
      • ประกาศผลการสอบภาคทฤษฎีเพื่อขอรับใบอนุญาตผู้ประจำหน้าที่ (Announcement of theoretical examination for Personnel Licensing)
      • สมัครสอบภาคทฤษฎีฯ ผ่านทางระบบออนไลน์ (Online Registration)
    • สถิติการให้บริการ
  • โรงเรียนการบิน
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
    • สถิติการให้บริการ
      • สถิติการออกใบรับรองโรงเรียนการบิน
      • รายชื่อโรงเรียนการบินที่ได้รับใบรับรอง
  • ผู้ทดสอบภาคอากาศนักบิน
  • บริการการเดินอากาศ
    • ใบรับรอง
      • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
      • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
      • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
      • สถิติการให้บริการ
    • ใบอนุญาต
      • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
      • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
      • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
      • สถิติการให้บริการ
  • การขอใบรับรองภายใต้มาตรการรักษาความปลอดภัยการบินพลเรือน
    • คู่มือการปฏิบัติงาน (Manual)
    • คู่มือการให้บริการ (Guidance Material)
    • สถิติการให้บริการ
  • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติพนักงานควบคุมจราจรทางอากาศ
  • ทวีต
  • แชร์
  • สั่งพิมพ์

การแก้ไขใบรับรองผู้ดำเนินการเดินอากาศหรือข้อกำหนดการปฏิบัติการ

Variation to Exiting AOC / Operations Specifications.

  4 กุมภาพันธ์ 2564

Air Operator Variation Process


Any subsequent changes to the previous approval by CAAT which is not limited to amendments to the Operations Specifications (OPS SPEC), and any changes which fall under the following categories, shall receive prior approval before implementing those variations as required by:

  Regulation on Civil Aviation Board No. 85 on The Air Operator Certificate

  Regulation on Civil Aviation Board No. 86 on Operation of Aircraft

  Air Operator Certificate Requirements (AOCR)

 Helicopter Operations Requirements (Additional Requirement for Helicopter)

  The Announcement of the Civil Aviation Authority of Thailand “Certification fees issued under the authority of the Civil Aviation Authority of Thailand B.E. 2561”


Types of Variation

No. Types of Variation
1 Change in Particular Organization
2 Change in Management Personnel
3 Adding New Aircraft (Same Make/Model)
4 Removal of Aircraft
5 Inclusion of New Aircraft Type
6 Change in Area of Operation
7 Change in Specific Approval – EDTO/ETOPS
8 Change in Specific Approval – RVSM
9 Change in Specific Approval – EFB
10 Change in Specific Approval – DG
11 Change in Specific Approval – PBN
12 Change in Specific Approval – PBCS
13 Change in Specific Approval – AWO
14 Change in Specific Approval – ADS-B
15 Change in Specific Approval – CPDLC/ADS-C
16 Change in Specific Approval – MNPS


Category of Variation

Category of Variation

Types of Variation

Minor

Change in Particular Organization

Change in Management Personnel

Adding New Aircraft (Same Make/Model)

Removal of Aircraft

Major

Inclusion of New Aircraft Type

Change in Area of Operation

Change in Specific Approval – EDTO/ETOPS

Change in Specific Approval – RVSM

Change in Specific Approval – EFB

Change in Specific Approval – DG

Change in Specific Approval – PBN

Change in Specific Approval – PBCS

Change in Specific Approval – AWO

Change in Specific Approval – ADS-B

Change in Specific Approval – CPDLC/ADS-C

Change in Specific Approval – MNPS


Important to know:

1. Major Change

As result of request on major change, the Five Phases process will be applied with the applicant. Each phase is described with sufficient detail to enable the general understanding of entire variation process in following section. The five phases are comprising of:

Phase 1 – Pre – Preliminary Assessment Phase

Phase 2 – Preliminary Assessment Phase

Phase 3 – Document Evaluation Phase

Phase 4 – Demonstration and Inspection Phase

Phase 5 – Certification Phase

 

2. Minor Change

The minor change to the AOC may only require either desk-top review on the proposed amendments to company manuals or interview with relevant personnel. However, CAAT reserve the right to conduct an on-site inspection if it deems necessary for that particular variation and the previous performance of the applicant.


 Variation Process

Phase 1 – Pre – Preliminary Assessment Phase

  • The Application for Variation to an AOC shall be completed and submitted to CAAT no later than 45 days before the date of intended anticipated start of operations, or as otherwise agreed. The completed application for the variation must include all the necessary information and supporting documentation.
  • A prospective applicant who intends to apply for the Variation of an AOC should provide the completed information as appropriate to reflect the requested change(s) as the following documents;
  • Intention letter to apply for the change of the Certificate
  • Application for Variation to an Air Operator Certificate (CAAT-OPS-AOCFM-201)
  • Application for Air Operator Certificate (CAAT-OPS-AOCFM-101)
  • Application for Operations Specification (CAAT-OPS-AOCFM-102)
  • Organization and Contents of an Operations Manual (CAAT-OPS-AOCFM-103)
  • Operations Manual Critical Element (CAAT-OPS-AOCFM-104)
  • Flight Safety Document System (CAAT-OPS-AOCFM-105)
  • Application for Nomination for Air Operator Personnel Form (CAAT-OPS-AOCFM-106)
  • Application for Schedule of Events (CAAT-OPS-AOCFM-107)
  • Statement of Compliance Chapter 1 to 14 (CAAT-OPS-SOC-101 to CAAT-OPS-SOC-114)
  • Applicable manuals and/or documents updated as appropriate to reflect the requested change(s).
  • The Company Management of Change (MOC) assessment.
  • Discuss with CAAT in order to request the advice on the variation process as well as to ensure mutual understanding of expectations of both parties and not limited to address any concerning issues.

Note:
The time frame above did not include the required trial period for Electronic Flight Bag (EFB) approval, which should include an additional minimum of 6 months. This additional duration may be reduced as appropriate based on to the operator’s risk assessments, risk mitigation and nature of operation.
 

Phase 2 – Preliminary Assessment Phase

  • Assessment of the application package will only commence when CAAT has received the completed application package which included the required information and attachments for reference.
  • If the application package is not correct or is insufficient, all or that particular part of the package will be returned to you for correction or completion. Failure to provide any supporting documentation within reasonable timeframes may result in the application for being stop variation process, and the applicant is required to start at Phase 1 again.

Phase 3 Document Evaluation Phase                                 

A thorough evaluation of all the manuals, documents, and attachments etc. This is to ensure that all documentation meets the required standards and requirements.

Phase 4 Demonstration and Inspection Phase

  • Demonstrate to CAAT your ability to comply with regulations and safe operating practices.
  • Demonstrate to CAAT that your operator has an organisation structure, method of control and supervision of flights, training, ground handling and maintenance through proving flights and evaluation of respective organisations.               

Phase 5 Certification Phase       

  • After all the demonstrations and evaluations, including review of documentation, have been completed with satisfactory, the relevant amended page of the Air Operator Certificate (AOC) or the corresponding Operations Specifications (OPS SPEC) and permission will be granted.

Variation Application Form 

 


 

Contact us

 

For more information on the application process for an air operator certificate, please contact us:

Air Operator Certificate (AOC)

Flight Operations Standards Department (OPS) The Civil Aviation Authority of Thailand

333/105 Lak Si Plaza, (Building 2nd) Floor 12th, Khampheng Phet 6 Rd., Talat Bang Khen, Lak Si, Bangkok 10210  TEL: 02-568-8800 Mobile: 063-205-8842-3  Email: opsaoc@caat.or.th

 

  • Facebook สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
  • RSS สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
333/105 อาคารหลักสี่พลาซ่า
ถนนกำแพงเพชร 6 แขวงตลาดบางเขน เขตหลักสี่ กรุงเทพฯ 10210
 
  • ติดต่อสำนักงาน02-568-8800info@caat.or.th
  • กองบุคลากร02-568-8849063-205-8849pd@caat.or.th
  • ฝ่ายกฎหมาย02-568-8802063-205-8802leg@caat.or.th
  • ฝ่ายบริการข่าวสารการบิน02-568-8831063-205-8831ais@caat.or.th
  • ขึ้นทะเบียน Drone02-568-8800 ต่อ 1603uav@caat.or.th
  • ฝ่ายมาตรฐานสนามบิน02-568-8826063-205-8826aga@caat.or.th
  • ฝ่าย ERD (กอง FP)02-568-8815063-205-8815erd@caat.or.th
  • ฝ่ายมาตรฐานผู้ประจำหน้าที่02-568-8810063-205-8832pel@caat.or.th
  • ฝ่ายสมควรเดินอากาศและวิศวกรรมการบิน02-568-8841063-205-8841airworthiness@caat.or.th
  • โทรสาร02-568-8844
  • ดูรายละเอียดทั้งหมด

เกี่ยวกับสำนักงาน
  • >ประวัติความเป็นมา
  • >แผนยุทธศาสตร์ของ กพท. ประจำปี 2562 – 2565
  • >โครงสร้างองค์กร
  • >คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
  • >ผู้บริหาร
  • >หน้าที่ความรับผิดชอบ
  • >กฎหมายที่เกี่ยวข้อง

เกี่ยวกับการบิน
  • >ผู้โดยสาร
  • >สายการบิน
  • >สนามบิน
  • >อากาศยาน
  • >Remotely Piloted Aircraft (RPA)
  • >หน่วยซ่อม
  • >บริการการเดินอากาศ
  • >การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • >เวชศาสตร์การบิน
  • >การให้บริการข่าวสารภายใน
  • >โรงเรียนการบิน

ข้อมูลเผยแพร่
  • >ความปลอดภัย
  • >การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
  • >การจัดสรรเส้นทางการบิน
  • >การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
  • >คลังความรู้ด้านการบิน
  • >Aeronautical Information Publication (AIP)

Copyright © 2016 THE CIVIL AVIATION AUTHORITY OF THAILAND. All rights reserved.

นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัย | นโยบายเว็บไซต์ | นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.