• เกี่ยวกับสำนักงาน
    • ประวัติความเป็นมา
    • ยุทธศาสตร์
    • โครงสร้างองค์กร
    • ค่านิยมองค์กรและพฤติกรรมที่พึงประสงค์
    • คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
    • คณะกรรมการตรวจสอบและการตรวจสอบภายใน
    • คณะอนุกรรมการประเมินผลงานผู้อำนวยการสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
    • ผู้บริหาร
    • หน้าที่ความรับผิดชอบ
    • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
    • การบริหารงานบุคคล
    • นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัยด้านสารสนเทศ
    • นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล
  • ข่าว/ประชาสัมพันธ์
    • ข่าวภารกิจ
    • ภาพกิจกรรม
    • แผนการแก้ไขปัญหาการบินพลเรือน
  • English Version
  • Facebook สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
  • RSS สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย,กพท.,การบินพลเรือน,caat
  • หน้าแรก
  • เกี่ยวกับการบิน
    • ผู้โดยสาร
    • สายการบิน
    • สนามบิน
    • อากาศยาน
    • Core value
    • Remotely Piloted Aircraft (RPA)
      • ข้อมูลการขึ้นทะเบียน และพื้นที่ห้ามบิน
      • ข้อมูลสถิติการขึ้นทะเบียน RPA ของประเทศไทย
    • วัตถุอันตราย
    • เวชศาสตร์การบิน
    • ค่าธรรมเนียมและค่าบริการการบิน
    • ICAO FORM
    • หน่วยซ่อม
    • บริการการเดินอากาศ
    • การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • ใบรับรองและใบอนุญาต
    • อากาศยาน
    • สนามบิน
    • ผู้ประจำหน้าที่
    • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • การบินทั่วไป (General Aviation)
    • การขนส่งวัตถุอันตราย
    • หน่วยซ่อม
    • การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
    • สถาบันฝึกอบรมด้านการบิน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติ
    • บริการการเดินอากาศ
    • การขอใบรับรองภายใต้มาตรการรักษาความปลอดภัยการบินพลเรือน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติพนักงานควบคุมจราจรทางอากาศ
  • ข้อมูลเผยแพร่
    • ความปลอดภัย
    • ความสมควรเดินอากาศและวิศกรรมการบิน
    • การจัดสรรเส้นทางการบิน
    • การจัดสรรเวลาการบิน
    • ผลประเมินระดับประสิทธิผลของการนำมาตรฐาน ICAO มาใช้ในประเทศไทย
    • การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
    • Aeronautical Information Publication (AIP)
    • Environment
    • การปล่อยบั้งไฟในงานเทศกาล
    • ประกาศจากองค์การการบินพลเรือนระหว่างประเทศ (ICAO)
    • ข้อมูลค่าโดยสาร
    • การใช้จ่ายงบประมาณ
    • การบริหารความเสี่ยง
    • รายงานประจำปี
  • กฎหมายและระเบียบ
    • รายการกฎหมาย
    • แสดงความคิดเห็นร่างกฎหมาย
    • กฎหมายใหม่
    • แนวโน้มการพัฒนากฎหมายให้เป็นไปตามมาตรฐานสากลและข้อพึงปฏิบัติ
    • การจัดทำสรุปสาระสำคัญและคำแปลกฎหมาย
    • Exemptions
  • จัดซื้อจัดจ้าง
    • แผนการจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศราคากลาง
    • ประกาศจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศผลการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สรุปผลการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สาระสำคัญของสัญญา
    • ประกาศผู้ชนะเป็นรายไตรมาส
  • การกำกับดูแลกิจการ
  • ติดต่อเรา
  • เกี่ยวกับสำนักงาน
    • ประวัติความเป็นมา
    • ยุทธศาสตร์
    • โครงสร้างองค์กร
    • ค่านิยมองค์กรและพฤติกรรมที่พึงประสงค์
    • คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
    • คณะกรรมการตรวจสอบและการตรวจสอบภายใน
    • คณะอนุกรรมการประเมินผลงานผู้อำนวยการสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
    • ผู้บริหาร
    • หน้าที่ความรับผิดชอบ
    • กฎหมายที่เกี่ยวข้อง
    • การบริหารงานบุคคล
    • นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัยด้านสารสนเทศ
    • นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล
  • ข่าว/ประชาสัมพันธ์
    • ข่าวภารกิจ
    • ภาพกิจกรรม
    • แผนการแก้ไขปัญหาการบินพลเรือน
  • English Version
  • หน้าแรก
  • เกี่ยวกับการบิน
    • ผู้โดยสาร
    • สายการบิน
    • สนามบิน
    • อากาศยาน
    • Core value
    • Remotely Piloted Aircraft (RPA)
      • ข้อมูลการขึ้นทะเบียน และพื้นที่ห้ามบิน
      • ข้อมูลสถิติการขึ้นทะเบียน RPA ของประเทศไทย
    • วัตถุอันตราย
    • เวชศาสตร์การบิน
    • ค่าธรรมเนียมและค่าบริการการบิน
    • ICAO FORM
    • หน่วยซ่อม
    • บริการการเดินอากาศ
    • การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • ใบรับรองและใบอนุญาต
    • อากาศยาน
    • สนามบิน
    • ผู้ประจำหน้าที่
    • ผู้ดำเนินการเดินอากาศ
    • การบินทั่วไป (General Aviation)
    • การขนส่งวัตถุอันตราย
    • หน่วยซ่อม
    • การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
    • สถาบันฝึกอบรมด้านการบิน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติ
    • บริการการเดินอากาศ
    • การขอใบรับรองภายใต้มาตรการรักษาความปลอดภัยการบินพลเรือน
    • ผู้ทดสอบภาคปฏิบัติพนักงานควบคุมจราจรทางอากาศ
  • ข้อมูลเผยแพร่
    • ความปลอดภัย
    • ความสมควรเดินอากาศและวิศกรรมการบิน
    • การจัดสรรเส้นทางการบิน
    • การจัดสรรเวลาการบิน
    • ผลประเมินระดับประสิทธิผลของการนำมาตรฐาน ICAO มาใช้ในประเทศไทย
    • การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
    • Aeronautical Information Publication (AIP)
    • Environment
    • การปล่อยบั้งไฟในงานเทศกาล
    • ประกาศจากองค์การการบินพลเรือนระหว่างประเทศ (ICAO)
    • ข้อมูลค่าโดยสาร
    • การใช้จ่ายงบประมาณ
    • การบริหารความเสี่ยง
    • รายงานประจำปี
  • กฎหมายและระเบียบ
    • รายการกฎหมาย
    • แสดงความคิดเห็นร่างกฎหมาย
    • กฎหมายใหม่
    • แนวโน้มการพัฒนากฎหมายให้เป็นไปตามมาตรฐานสากลและข้อพึงปฏิบัติ
    • การจัดทำสรุปสาระสำคัญและคำแปลกฎหมาย
    • Exemptions
  • จัดซื้อจัดจ้าง
    • แผนการจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศราคากลาง
    • ประกาศจัดซื้อจัดจ้าง
    • ประกาศผลการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สรุปผลการดำเนินการจัดซื้อจัดจ้าง
    • สาระสำคัญของสัญญา
    • ประกาศผู้ชนะเป็นรายไตรมาส
  • การกำกับดูแลกิจการ
  • ติดต่อเรา
  • หน้าแรก
  • กฎหมายและระเบียบ
  • Exemptions
  • Exemptions
  • รายการกฎหมาย
    • ข้อบังคับ ระเบียบ ประกาศ คำสั่งคณะกรรมการกำกับสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • ข้อบังคับคณะกรรมการกำกับ กพท.
      • ประกาศคณะกรรมการกำกับ กพท.
      • ระเบียบคณะกรรมการกำกับ กพท.
      • คำสั่งคณะกรรมการกำกับ กพท.
    • กฏหมายการเดินอากาศ
      • พระราชบัญญัติการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๔๙๗
      • พระราชกำหนด
      • พระราชกฤษฎีกา
      • กฏกระทรวง
      • ข้อบังคับของคณะกรรมการการบินพลเรือน
      • ประกาศคณะกรรมการการบินพลเรือน
      • ประกาศกระทรวงคมนาคม
      • ระเบียบกระทรวงคมนาคม
      • คำสั่งกระทรวงคมนาคม
      • ข้อบังคับของสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • ข้อกำหนดของสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • ประกาศสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • ระเบียบสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • คำสั่งสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
      • คำสั่งแต่งตั้งกรรมการการบินพลเรือน
      • ข้อกำหนดของคณะกรรมการเทคนิค
      • คำสั่งกรมการบินพลเรือน
      • ระเบียบกรมการบินพลเรือน
      • ประกาศกรมการบินพลเรือน (อื่นๆ)
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานผู้ประจำหน้าที่และสถาบันฝึกอบรมด้านการบิน
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานปฏิบัติการบิน
      • รวมกฎหมาย ด้านความสมควรเดินอากาศ
      • รวมกฎหมาย ด้านวิศวกรรมการบิน
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานการขนส่งสินค้าอันตราย
      • รวมกฎหมาย ด้านการสอบสวนอากาศยานประสบอุบัติเหตุ
      • รวมกฎหมาย ด้านเวชศาสตร์การบิน
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานสนามบิน
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานบริการการเดินอากาศ
      • รวมกฎหมาย ด้านมาตรฐานการรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกในการบินพลเรือน
      • รวมกฎหมายเกี่ยวกับการกำกับดูแลทางเศรษฐกิจ
        • การอนุญาตประกอบกิจการการบินพลเรือน
        • การกำกับดูแลค่าโดยสาร ค่าระวาง ค่าบริการ ค่าภาระ หรือเงินตอบแทนอื่นใด
        • การคุ้มครองสิทธิผู้ใช้บริการ
    • กฎหมายว่าด้วยการประกอบกิจการค้าขายในการเดินอากาศ
      • ประกาศของคณะปฏิวัติ ฉบับที่ ๕๘
      • การคุ้มครองสิทธิของผู้โดยสาร (Protection of Passenger Rights)
      • การขออนุญาตให้ประกอบกิจการค้าขายในการเดินอากาศ
      • การประกอบการแบบประจำมีกำหนดภายในประเทศ
      • การขออนุญาตมีและใช้อากาศยานส่วนบุคคล
      • การขอจัดสรรเส้นทางบินภายในประเทศ
      • การขอจัดสรรเส้นทางบินและสิทธิการบิน (เส้นทางบินต่างประเทศ)
      • การขออนุญาตทำการบินแบบประจำมายังประเทศไทยของสายการบินต่างประเทศ
    • กฎหมายการรับขนทางอากาศระหว่างประเทศ
      • พระราชบัญญัติการรับขนทางอากาศระหว่างประเทศ พ.ศ. ๒๕๕๘
    • กฎหมายว่าด้วยความผิดบางประการต่อการเดินอากาศ
      • พระราชบัญญัติว่าด้วยความผิดบางประการต่อการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๕๒๑
      • พระราชบัญญัติว่าด้วยความผิดบางประการต่อการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๕๕๘
    • กฎหมายของหน่วยงานอื่นที่เกี่ยวข้องกับการบินพลเรือน
      • พระราชบัญญัติอาวุธปืน เครื่องกระสุนปืน วัตถุระเบิดดอกไม้เพลิง และสิ่งเทียมอาวุธปืน พ.ศ.๒๔๙๐
      • พระราชบัญญัติควบคุมยุทธภัณฑ์ พ.ศ. ๒๕๓๐
      • พระราชบัญญัติศุลกากร (ฉบับที่ ๘) พุทธศักราช ๒๔๘๐
      • ประกาศกระทรวงกลาโหม เรื่อง กำหนดยุทธภัณฑ์ที่ต้องขออนุญาตตามพระราชบัญญัติควบคุมยุทธภัณฑ์ พ.ศ. ๒๕๓๐
      • ประกาศกระทรวงกลาโหม เรื่อง กำหนดชนิดยุทธภัณฑ์ที่ต้องขออนุญาตตามพระราชบัญญัติควบคุมยุทธภัณฑ์ พ.ศ.๒๕๓๐ (ฉบับที่ ๒)
      • ประกาศกระทรวงกลาโหม เรื่อง กำหนดยุทธภัณฑ์ที่ต้องขออนุญาตตามพระราชบัญญัติควบคุมยุทธภัณฑ์ พ.ศ. ๒๕๓๐ (แก้ไขเพิ่มเติมฉบับที่ ๓) พ.ศ. ๒๕๔๘
    • กฎหมายระหว่างประเทศ
      • กฎหมายระหว่างประเทศ
      • ร่างกฎหมายเพื่อรองรับการให้เป็นไปตามอนุสัญญามอนตริออล ค.ศ. ๑๙๙๙
    • กฎระเบียบอื่นๆ
      • คำสั่งการท่าอากาศยานแห่งประเทศไทย
      • ระเบียบกรมการบินพลเรือน ว่าด้วยมาตรการควบคุม ตรวจสอบ เร่งรัด การดำเนินคดีอาญา พ.ศ. ๒๕๕๖
      • ระเบียบกรมการบินพลเรือนว่าด้วยมาตรฐานของระบบควบคุมดูแลการปฏิบัติหน้าที่ของบุคลากร พ.ศ. ๒๕๕๖
      • ระเบียบกรมการบินพลเรือน ว่าด้วยมาตรฐานของระบบการตรวจสอบภายใน พ.ศ. ๒๕๕๖
      • ระเบียบกรมการบินพลเรือนว่าด้วยการเปรียบเทียบปรับคดีความผิดตามกฎหมายการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๕๕๒
    • คำอธิบายกฎหมายการเดินอากาศ / คู่มือปฏิบัติงานสำนักกฎหมาย
      • คำอธิบายกฎหมายการเดินอากาศ
    • นโยบายที่เกี่ยวข้องกับสำนักงานการบินพลเรือน
      • แนวนโยบายและแนวปฏิบัติในการรักษาความมั่นคงปลอดภัยเทคโนโลยีสารสนเทศ
      • นโยบายและแนวปฏิบัติในการรักษาความมั่นคงปลอดภัยด้านสารสนเทศของสำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
    • มาตรการภายในเพื่อส่งเสริมความโปร่งใสและป้องกันการทุจริต
  • แสดงความคิดเห็นร่างกฎหมาย
  • กฎหมายใหม่
  • แนวโน้มการพัฒนากฎหมายให้เป็นไปตามมาตรฐานสากลและข้อพึงปฏิบัติ
  • การจัดทำสรุปสาระสำคัญและคำแปลกฎหมาย
    • พระราชบัญญัติการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๔๙๗ และที่แก้ไขเพิ่มเติม
      • สรุปสาระสำคัญ
      • คำแปลกฎหมาย
    • พระราชบัญญัติการรับขนทางอากาศระหว่างประเทศ พ.ศ. ๒๕๕๘ และที่แก้ไขเพิ่มเติม
      • สรุปสาระสำคัญ
      • คำแปลกฎหมาย
    • พระราชบัญญัติว่าด้วยความผิดบางประการต่อการเดินอากาศ พ.ศ. ๒๕๕๘
      • สรุปสาระสำคัญ
      • คำแปลกฎหมาย
    • พระราชกำหนดการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย พ.ศ. ๒๕๕๘
      • สรุปสาระสำคัญ
      • คำแปลกฎหมาย
  • Exemptions
  • ทวีต
  • แชร์
  • สั่งพิมพ์

Exemptions

Exemptions

 

Link Guideline for Submitting Exemption Regulations

1. Current Exemptions

     1.1 General Exemption under Section 15/14

Area of Exemption

Name of Operator/Individual

Type of Exemption (Temporary /Permanent )

Description of Exemption

Given Date

End Date

Document(LINK)

OPS

 

 

VIP Jet

Temporary

CAAT has granted a temporary exemption for the pilot to conduct the recurrent training in the actual aircraft. Safety ensuring was considered for the determination of public interest (Cessna Citation Mustang C510 (HS-VIP)) which was already approved in OM-D (1.3.6 Pilot Proficiency Check ) instead of being conducted in a flight simulator for 6 months following chapter 4 clause 3.1.1 (b) of the AIR OPERATION CERTIFICATE REQUIREMENT (AOCR) which state that “The test shall conduct in a flight simulator specifically approved for this purpose, or in flight in actual or simulated instrument flight conditions approved by the Authority if a flight simulator is not readily available provided that the flight is not carrying any passenger or cargo.”

8 June 2565 (2022)

7 December 2565 (2022)

Download

AIR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PEL

Holders of Flight Crew Licence. 

Temporary

Temporary to maintain and continue the privileges
of pilot license, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to
demonstrate his/ her competency and recent flight experience (at least three takeoffs and three landings within the preceding 90 days)

16 January 2564 (2021)

31 December 2565 (2022)

Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2.Air Traffic Controller Licence;

3.Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4.Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary

1. The validity period of all types of licence that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

2. The validity period of all classes of medical certificate that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

3. The validity period of language proficiency test results endorsed in personnel licence that expires not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

4. The validity period of the theoretical knowledge test results for endorsement of an Instrument rating (IR), Multi-engine rating, and Flight instructor rating that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

5. The validity period of the licence conversion test results that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

6. The validity period of the practical test results with a condition to be proceeded with licence issuance within 180-day after the practical test has been completed that end not later than 30 June 2020, the period shall be extended until 30 September 2020;

7. To maintain and to continue the privileges of pilot licence, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to demonstrate his/ her competency and recent flight experience (at least three takeoffs and three landings within the preceding 90 days) until 30 September 2020

6 April 2563 (2020)

Until termination or amendment

Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2.Air Traffic Controller Licence;

3.Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4.Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary

1. The validity period of all types of licence that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

2. The validity period of all classes of medical certificate of the flight crew who operates domestic flight that expire not later than 30 June 2020 shall be extended 90 days from the date of expiry specified in that particular certificate

The validity period of all classes of medical certificate of the flight crew who operates international flight that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 15 August 2020

However, the extension of medical certificate validity mentioned in paragraph one and two exclude the holder of a medical certificate with limitations or limit to fly as/with a suitably qualified copilot (OML) as prescribed in Appendix 5 of Notification of CAAT regarding the Medical Assessment Standards, B.E. 2561 and exclude the holder of a medical certificate with an age of 60-year-old and older;

3. The validity period of language proficiency test results endorsed in the personnel licence that expires not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

4. The validity period of the theoretical knowledge test results for endorsement of

Instrument rating (IR), Multi-engine rating, and Flight instructor rating that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020;

5. The validity period of the licence conversion test results that expire not later than 30 June 2020 shall be extended until 30 September 2020.

6. The validity period of the practical test results with a condition to be proceeded with licence issuance within 180-day after the practical test has been completed that end not later than 30 June 2020, the period shall be extended until 30 September 2020;

7. To maintain and continue the privileges of a pilot licence, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to demonstrate his/ her competency and recent flight experience (at least three takeoffs and three landings within the preceding 90 days) until 30 September 2020; 

8. Holder of Personnel Licence or medical certificate that does not receive benefit from the exemptions aforementioned shall renew their licence, have a medical examination or take an examination as required by the applicable regulations.

9. Flight crew of international flights shall have this notification with them in either electronic form or paper at all times in order to be able to present it to CAA aviation inspector in each country. 

10. The holder of a flight crew licence or medical certificate that already expired but applied these exemptions specified in this Notification to extend their licence or certificate validity, shall not perform duty at the same time in the same aircraft;

11. The holder of an air traffic controller licence or medical certificate that already expired but applied these exemptions specified in this Notification to extend their licence or certificate validity, shall not perform duty at the same time in the same Air traffic control unit for more than half of total air traffic controller in that unit.

23 June 2563 (2020) Until termination or amendment Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2.Air Traffic Controller Licence;

3.Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4.Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary

1. In the case of the holder of Pilot Licence, the Applicant shall be exempted from the submission of a copy of logbook or documentary evidence indicating the flight hours that have been approved by the Chief Pilot or authorized person of the original affiliation, whereby the Applicant shall have accumulated at least three hours of flight time within the last ninety days prior to submission of the application pursuant Clause 12 (2) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

2. In the case of the holder of air traffic controller, aircraft maintenance engineer and flight dispatcher licence shall be exempted from the submission of a certificate issued by the original affiliation, certifying his/her recency of experience in performing duties in accordance with the type of licence he/she holds pursuant Clause 12 (3) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

A holder of a Personnel licence who has renewed his/her licence as per this Notification shall have the privileges of the licence in accordance with the Regulations of the Civil Aviation Authority of Thailand No.7 on the Privileges of Pilot Licence Holders, Air Traffic Controllers, and Flight Dispatchers and the Regulations of the Civil Aviation Board Number 77 on the qualifications and privileges of applicants for aircraft engineers.

28 July 2563 (2020) 31 December 2563 (2020) Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2.Air Traffic Controller Licence;

3.Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4.Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary

1. Cancel clause 8 in The Notification of the Civil Aviation Authority of Thailand on the Exemption of Measures or Arrangements for Regulating of the Holders of Personnel Licences during the Coronavirus Disease (COVID – 19) Outbreak No.2 dated 23 June 2563 shall apply the following statement

“To maintain and to continue the privileges of pilot licence, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to demonstrate his/ her competency and recent flight experience (at least three takeoffs and three landings within the preceding 90 days) until 31 December 2020”

30 September 2563 (2020) Until termination or amendment Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2. Air Traffic Controller Licence;

3. Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4. Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary

(1) A holder of a Personnel licence shall be exempted from the submission of the application along with the documentary evidence in order to renew his/her licence by 30 June 2021 as follows:

1.1 In the case of the holder of Pilot Licence, the Applicant shall be exempted from the submission of a copy of logbook or documentary evidence indicating the flight hours that have been approved by the captain or authorized person of the original affiliation, whereby the Applicant shall have accumulated at least three hours of flight time within the last ninety days prior to submission of the application pursuant Clause 12 (2) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

1.2 In the case of the holder of air traffic controller, aircraft maintenance engineer, and flight dispatcher licence shall be exempted from the submission of a certificate issued by the original affiliation, certifying his/her recency of experience in performing duties in accordance with the type of licence he/she holds pursuant Clause 12 (3) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

(2) A holder of a Personnel licence who has been renewed his/her licence as per Clause 1, shall have the privileges of the licence in accordance with the Regulations of the Civil Aviation Authority of Thailand No.7 on the Privileges of Pilot Licence Holders, Air Traffic Controllers, and Flight Dispatchers and the Regulations of the Civil Aviation Board Number 77 on the qualifications and privileges of applicants for aircraft engineers

(3) To maintain and continue the privileges of a pilot licence, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to demonstrate his/her competency and recent flight experience (at least 3 takeoffs and 3 landings within the preceding 90 days) until 31 December 2021 as per prescribed in Paragraph 2 of Clause 8 of the Regulations of the Civil Aviation Authority of Thailand No.7 on the Privileges of Pilot Licence Holders, Air Traffic Controllers, and Flight Dispatchers.

22 January 2564 (2021) Until termination or amendment Download

Holder of the following licences:

1. Flight Crew Licence;

2.Air Traffic Controller Lience;

3.Aircraft Maintenance Engineer Licence; and

4.Flight Operations Officer/Flight Dispatcher Licence

Temporary 

(1) A holder of a Personnel licence shall be exempted from the submission of the application along with the documentary evidence in order to renew his/her licence by 31 December 2021 as follows:

1.1 In the case of the holder of Pilot Licence, the Applicant shall be exempted from the submission of a copy of logbook or documentary evidence indicating the flight hours that have been approved by the captain or authorized person of the original affiliation, which stated that the Applicant shall have accumulated at least three hours of flight time within the last ninety days prior to submission of the application pursuant Clause 12 (2) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

1.2 In the case of the holder of air traffic controller, aircraft maintenance engineer, and flight dispatcher licence shall be exempted from the submission of a certificate issued by the original affiliation, certifying his/her recency of experience in performing duties in accordance with the type of licence he/she holds pursuant Clause 12 (3) of the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No. 15 on the Application for and Issuance of Personnel Licence and Endorsement of Rating on Personnel Licence.

(2) A holder of a Personnel licence who has been renewed his/her licence as per Clause 2, shall have the privileges of the licence in accordance with the Regulations of the Civil Aviation Authority of Thailand No.7 on the Privileges of Pilot Licence Holders, Air Traffic Controllers, and Flight Dispatchers and the Regulations of the Civil Aviation Board Number 77 on the qualifications and privileges of applicants for aircraft engineers.

(3) To maintain and continue the privileges of a pilot licence, the holders can conduct flights in Full Flight Simulators (FFS) to demonstrate his/her competency and recent flight experience (at least 3 takeoffs and 3 landings within the preceding 90 days) until 31 December 2021 as per prescribed in Paragraph 2 of Clause 8 of the Regulations of the Civil Aviation Authority of Thailand No.7 on the Privileges of Pilot Licence Holders, Air Traffic Controllers, and Flight Dispatchers.

(4) The endorsement of language proficiency rating on the Personnel Licence which will be valid until September 30, 2021, shall remain valid until December 31, 2021.

(5) The results of the theoretical knowledge examinations for the issue of an instrument rating (IR), Class rating with Multi-engine, and Flight instructor rating, which expired on September 30, 2021, have been extended until December 31, 2021.

(6) The results of the Test for Conversion of Licence that expired by September 30, 2021, have been extended until December 31, 2021.

(7) The results of the practical examination that have a length of time required to proceed with the licensing process within 6 months of the date of passing the practical examination. Such prescribed period due to expire on 30 September 2021, will be extended until 31 December 2021.

19 July 2564 (2021) Until termination or amendment Download

AGA

Airport of Thailand PLC. 

Permanent 

Suvarnabhumi Airport is exempt from compliance with the Requirements of the Aviation Authority of Thailand No.14 – Aerodrome Standards is Holding Bay.-  Article 235


Chiang Mai International Airport is exempt from compliance with the Requirements of the Civil Aviation Authority of Thailand No.14 – Aerodrome Standards is Holding Bay.-  Article 235

12 July 2565 (2022)

– 

Download

Bangkok Airways Public Company Limited 

Temporary (36 Months)

Samui Airport is exempt from compliance with the Requirements of the Civil Aviation
Authority of Thailand No. 14 – Aerodrome Standards on the following is 

Obstacle Limitation requirements – Article 294, 295


Objects outside the obstacle limitation surfaces – Article 316, 317


Runway strips – Article 135, 138, 141


Runway End Safety Area (RESA) – Article 155, 159, 160, 162


Taxiway minimum separation distances – Article 185


Siting of equipment and installations in operational areas – Article 1088


Approach Lighting System – Article 478

21 July 2565 (2022)

21 July 2568 (2025)

Download

ANS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AMD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ERD

ฺBangkok Helicopter Services Co., Ltd

Temporary 

Exempt the company to use the private helicopter HS-BHQ (C of R) for operating Air Ambulances.  

5 November 2565  (2022)

7 November 2565 (2022)

Download

 

     1.2 Specific Exemption under Section 39, Section 41/90, Section 41/91, Section 44

Area of Exemption

Name of Operator/Individual

Type of Exemption (Temporary /Permanent )

Description of Exemption

Given Date

End Date

Document

Section 39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Section 41/90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Section 41/91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Section 44

CANMENG WANG

Permanent 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exempt from being Thai nationality to hold Thai Personnel Licence – Student Pilot License (SPL)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 August 2565 (2022)

The exemption will remain effective until the Director General has an order for cancellation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

–

CHAN NYEIN KYWE 21 August 2565 (2022)
CHEN HUANG 20 July 2565 (2022)
CHRISTIAN LEONARDO SCHUF 21 July 2565 (2022)
DIGBY SIMON MAYOR 1 July 2565 (2022)
HOANG CAO LAM 22 Feb 2565 (2022)
JAMES PAT 11 August 2565 (2022)
KHALID RASHID A. ALKALBANI 31 August 2565 (2022)
MICHAEL ANDREW G. FRANKLIN 1 July 2565 (2022)
NAIMA SULTANA MUMU 22 August 2565 (2022)
NGUYEN QUOC KHANH 22 Feb 2565 (2022)
OLIVER LARS THURMAN 26 April 2565 (2022)
PAUL MARTIN CONNELLY 8 June 2565 (2022)
PHILIP SU TIN 18 March 2565 (2022)
SAMDRUP DORJI 28 June 2565 (2022)
SHEAREE ZANGMO 11 Feb 2565 (2022)
STEFAN MOLNAR 21 July 2565 (2022)
TENPA LHUENDRUP 18 March 2565 (2022)
THET NAING AUNG 21 July 2565 (2022)
VU LE ANH QUAN 7 July 2565 (2022)
VU NGOC HAI NAM 28 June 2565 (2022)
WU JIANHAO 5 July 2565 (2022)
Zhang Yang 27 July 2565 (2022)
MR. NGUYEN DINH NGUYEN 13 September 2565 (2022)
MR. NGO HOANG QUAN 13 September 2565 (2022)
MR. MARK RICHARD ZINKEL 27 September 2565 (2022)

MR. PAYA NADERI

7 October 2565 (2022)
MR. TRAN MINH NHUT 3 November 2565 (2022)
MR.TRISTAN TRAJAN MATHEZ-LOIC 14 November 2565 (2022)
MR. SOLOMON EBENEZER SAMUEL 15 NOVEMBER 2565 (2022)
MR. JEREMY YAP BOON HOCK 5 January 2566 (2023)
MR. DAWID ANDRZEJ WINNICKI 6 January 2566 (2023)
DANIEL ALEXANDER VAN OOSTEN SLINGELAND

Permanent

 

 

 

 

 

 

 

Exempt from being Thai nationality to hold Thai Personnel Licence – Commercial Pilot Licence (CPL)

 

 

 

 

 

 

7 July 2565 (2022)

The exemption will remain effective until the Director General has an order for cancellation.

 

 

 

 

 

–
VARUN RAVI 13 September 2565 (2022)
MR. ALMAZ NASIM 21 September 2565 (2022)
MR. NGUYEN DAI NAM 10 October
2565 (2022)
MR. GOTTFRIED THOMA 8 August 2565 (2022)
MS. SHEAREE ZANGMO 13 DECEMBER 2565 (2022) 

IGNACIO SANCHEZ

Permanent

 

 

 

Exempt from being Thai nationality to hold Thai Personnel Licence – Airline Transport Pilot Licence (ATPL)

 

 

25 May 2565 (2022)

The exemption will remain effective until the Director General has an order for cancellation.

 

–

RODION LISITSKII

Permanent

 

 

Exempt from being Thai nationality to hold Thai Personnel Licence – Private Pilot Licence for Ultralight (UOL)

 

20 September 2565 (2022)

The exemption will remain effective until the Director General has an order for cancellation.

–
MR. EVGENY SAVALYEV

Permanent

 

 

 

 

 

Exempt from being Thai nationality to hold Thai Personnel Licence – Private Pilot Licece (PPL)

 

 

 

 

17 October 2565 (2022)

The exemtion will remaim effective until the Director General has an order for cancellation.

 

 

 

–
MR. CHEN HUANG 19 October 2565 (2022)
MR. PHILIP SU @ TIN LATT 9 November 2565 (2022)

2. Guideline for Submitting Exemption Regulations

     2.1 What is an Exemption?

            A petition for exemption is a request to the Director General to provide relief from any specified requirement in the Air Navigation Act B.E. 2497 (1954) (the Act), as amended, and the regulations issued thereunder. Under the Section 15/14, Section 39, Section 41/90, Section 41/91 and Section 44 of the Act, the Director may, if considered appropriate, grant an Exemption from a rule requirement, with appropriate conditions. Before granting an Exemption, the Director will consider whether an applicant’s proposal provides a level of safety, or risk control, equivalent to that required by the existing rule. Aviation is a dynamic environment and individual circumstances vary, therefore the granting of a similar Exemption in the past is not justification for the granting of another Exemption. Each Exemption will be assessed on its own merits, with reference to the most up to date information.

 

     2.2 Exemption Objectives

            CAAT aims to create an environment of continuous compliance with the Act that all participants have to greatly abide by the Act. However, there will be occasions when the requirements, as applied to individual situations, may appear excessive and to go beyond the intention of the legislation. This policy sets out CAAT’s approach to all those seeking exemption from obligations under the Act. Various exemption provisions have been included in the Act to accommodate such circumstances. The Director is vested with the power to make decisions regarding applications for exemption.

            The purpose of exemptions is to relieve regulated entities from any unintended consequences of the legislation, while at the same time ensuring that the integrity of the law is maintained. Awareness of the need to strike this balance will guide CAAT in its consideration of exemption applications. CAAT will approve exemptions if it forms the view that they are relevant and necessary in the circumstances of a particular case.

            Applications for exemptions will be assessed on a case-by-case basis. However, in all cases, we will adhere to our guiding principles which aim to ensure that CAAT achieves an equitable and effective regulatory environment with an efficient use of resources.

 

     2.3 Type of exemption available

            2.3.1   General Exemption

                                To cater such circumstances, Section 15/14 of the Act provides the power to the Director to exempt in public interest and does not affect air navigation safety/security, any person, aircraft, aeronautical product, aerodrome, or aviation related service from any specified requirement in any regulations order, notice, circular, directive, guideline or requirement, issued under this Act in either wholly or partially, subject to such conditions, if any, as may be specified in such notification.

 

            2.3.2   Specific Exemption   

                        On the other hand, Section 39, Section 41/90, Section 41/91 and Section 44 of the Act provides the power to the Director to grant exemption to an applicant for a Type Certificate, any Aircraft registrant or Air Operator, Foreign Aircraft, and the applicant for a Personnel license from the operation of the conditions specified in each provision as fellows;

 

            (1) Exemption from the Requirement in Section 39

                     Under Section 39, if there is an applicant for a Type Certificate under Section 38 and the Director finds that the standards prescribed in Section 34 do not govern, or may not apply to, the type proposed by the applicant because there is a development or design feature which differs from the Aircraft or Major Aircraft Appliance currently in use, the Director shall issue a letter of provisional permission under Section 38, paragraph three and specify special conditions in respect of the standards for Aircraft or Major Aircraft Appliances relating to the development or design as may be appropriate. The special conditions specified by the Director under paragraph one shall have a degree of safety not lower than the standards under Section 34.

 

            (2) Exemption from the Requirement in Section 41/90

                     Under Section 41/90, if it is necessary for any Aircraft prohibited from flying under Section 41/89 to fly back to the base of the Aircraft registrant or Air Operator, to fly to a repair station, or to fly for avoidance of impending danger; or if it is necessary to allow any Aircraft having a Certificate of Airworthiness to make a flight apart from the limitations specified in the Aircraft manual, the Director may, upon finding that such Aircraft is capable of safe flight for that purpose, permit in writing that the Aircraft fly to that place, subject to the conditions specified by the Director.

 

            (3) Exemption from the Requirement in Section 41/91

                     Under Section 41/91, upon finding that any Foreign Aircraft not in flight may be unsafe for operation, the Director shall communicate with the pertinent officials of the country of the Aircraft registrant. Upon finding that a Foreign Aircraft which is intended to fly may be unsafe or may cause damage, the Director shall have the power to order that such Aircraft be prohibited from flying in the Kingdom unless it conforms to the conditions specified by the Director. The provisions of Section 41/90 shall apply mutatis mutandis.

 

                (4) Exemption from the Requirement in Section 44

                     Under Section 44, an applicant for a Personnel license shall have the following qualifications:

                     1) Being of Thai nationality;

                     2) Being of good conduct;

                     3) Being of an age, good health, knowledge and skills as prescribed in the Regulations of the Civil Aviation Board.

                     When there is necessity or there are special grounds in a particular case, the Director shall have the power to grant exemption from the qualifications as specified in this Section in accordance with the rules and procedures designated by the Minister.
 

     2.4 Applicant Responsibility

            The obligation is on the applicant to provide a risk and evidence-based justification as to why the Director-General should grant an exemption. To be able to successfully assess an application, the CAAT requires documentation and supporting evidence to clearly support the reasons for the exemption request, including any proposed actions or conditions to maintain an appropriate level of safety.

            The request for Exemptions shall be accompanied by safety and risk assessments. This will allow the CAAT to view proposals in context and should reduce the time spent analyzing any associated risks. Failure to provide adequate information will result in a delay in the processing of the application while the CAAT seeks the information necessary for it to consider the application.

            When seeking an exemption, the applicant should provide at least the following information:

                        – A person/organization seeking exemption shall submit an application for exemption to the Director.

                        – The application for exemption shall clearly state the reasons for seeking exemption and shall be supported with the reasons for non-compliance, safety assessment reports, means of mitigation, and an indication as to when compliance can be expected.

                        – The applicant’s name and current mailing address.

                        – Aircraft Registration, Type, and Serial Number (a copy of the Certificate of Registration or equivalent must be supplied).

                        – Details of the airworthiness certificate and any associated Operating Limitations (a copy of the Certificate of Airworthiness or equivalent must be supplied, if applicable).
 

                        The details and substance of the Request for Exemption: –

                        (a) The application for exemption shall clearly state-

                                    1. The reasons for seeking exemption;

                                    2. Risk assessments report (s), Analyses, aeronautical studies, etc.

                        As appropriate which may deem fit, along with the means of mitigation and indication as to when compliance can be expected.

                        (b) Applications must contain the following:

                                    1. A citation of the specific requirement from which the applicant seeks relief;

                                    2. Description of the type of operations to be conducted under the proposed exemption;

                                    3. The proposed duration of the exemption;

                                    4. An explanation of how the exemption would be in the public interest, that is, benefits the public as a whole.

                                    5. The category under which exemption is sought (temporary/ permanent) and justifiable reasons why the applicant needs the exemption. The reasons provided should be detailed and self-explanatory.

                                    6. A detailed description of the alternative means by which the applicant will ensure a level of safety equivalent to that established by the Regulation in question;

                                    7. A review and discussion of any known safety concerns with the requirement, including information about any relevant accidents or incidents of which the applicant is aware;

                                    8. If the applicant seeks to operate under the proposed exemption outside of Thailand airspace, the application must also indicate whether the exemption would contravene any provision of the Standards and Recommended Practices of the International Civil Aviation Organization (ICAO).

                        (c) The action plan for rectification and review of the temporary exemption, including the mitigation measures adopted for ensuring safety during the exemption period.

                        (d) If a permanent exemption is sought, the applicant has to indicate the mitigation measures adopted to reduce the risk arising due to non-compliance after carrying out a safety assessment.

                        (e) Undertaking by the person/ organization that he shall annually review the conditions or mitigation measures and any other resultant non-compliance in particular when any significant changes in the activity are proposed.

                        (f) The applicant should provide adequate information in the prescribed proforma for consideration for granting exemptions with supporting documents. Failure to provide adequate information may delay the processing/ refusal of the application.

                        (g) If the applicant seeks emergency processing, the application must contain supporting facts and reasons that the application was not timely filed, and the reasons it is an emergency. The Authority may deny an application if the Authority finds that the applicant has not justified the failure to apply in a timely fashion.

 

     2.5 Legal Criteria

            In order to grant an Exemption, the Director will need to be satisfied in all cases that the risk to safety will not be significantly increased by the granting of the exemption. In the general type of exemption, if satisfied of this, the Director will then consider the grounds in section 15/14 of the Act. It is essential that appropriate evidence is provided to demonstrate that these grounds are met.

            Execution for the exemption under Section 15/14 must have one of the following reasons Appears to the Director prior to such exclusion;

                        (1) the requirement has been substantially complied with and that further compliance is unnecessary;

                        (2) the action taken or provision made in respect of the matter to which the requirement relates is as effective or more effective than actual compliance with the requirement;

                        (3) the prescribed requirements are clearly unreasonable or inappropriate in the particular case; or

                        (4) events have occurred that make the prescribed requirements unnecessary or inappropriate in the particular case and that the risk to safety will not be significantly increased by the granting of the exemption.

                       

                Applicants need to demonstrate that the risk to safety/security will not be significantly increased by the granting of the Exemption and identify which of the above grounds in section 15/14 they are proposing to rely on for an Exemption. This is to provide assurance that all risks have been identified and mitigations are in place to ensure that risk to safety/security is kept as low as reasonably practicable.

            The Director must grant the all-type exemption if the Director is satisfied that granting the exemption would not adversely affect the safety/security of air navigation. If the Director grants the exemption, the grant may be made or given subject to such conditions as CAAT thinks necessary in the interests of the safety of air navigation.

 

     2.6 Exemption Specialist/ Exemption Assessment Team

            The role of the CAAT Exemptions Specialist or Exemption Assessment Team is to assess the documentation and supporting evidence supplied, with input from subject matter experts, and provide an evidence-based recommendation for the Director’s consideration. Therefore, the information and evidence supplied will directly affect the recommendation put forward to the Director. The Exemption process requires a CAAT technical, policy and legal review before it is presented to the Director. Additionally, applications are prioritised alongside all other applications received. Therefore, applicants should allow adequate time for their application to be processed.

 

     2.7 Processing Time

            An exemption goes through internal assessment by the internal CAAT assessment team before it is presented to the Director. This assessment process takes time; therefore, an applicant should submit an exemption request at least 90 days in advance. This will ensure the exemption decision is received before the date it is required and provides adequate time for the applicant to implement a fall-back strategy if the exemption is declined. There should be no expectation that a short-notice request will receive urgent or priority attention, particularly if the applicant has known about the situation for some time.

 

     2.8 Charges

            Currently, there is no charge associated with the processing of an exemption request.

 

     2.9 Period of Exemption

            – Exemptions of a ‘temporary’ nature shall be reviewed annually by the Director with respect to the conditions or relevant regulations and standards.

            – For permanent exemption, nature shall be effective until the Director has an order for cancellation.

 

     2.10 Exemption issuing

            – The holder of an exemption (i.e., an air operator, individual, or organization) shall have to carry a copy of the exemption document while in operation.

            – The exemption, once approved, shall be included in the relevant manuals of the applicant.

            – If the Director determines that an exemption should be granted, other persons or organizations may apply to the Director to be included in the relief granted.

 

     2.11 When grant is effective

            If CAAT grants the exemption, the grant has effect from when notice of the grant is given to the applicant. However, the exemption stops being in force if:

                        (1) It is expressed to have effect for a limited period and that period ends; or

                        (2) It is revoked by CAAT by written notice given to the applicant or the holder of the certificate of registration for the aircraft concerned; or

                        (3) The applicant or the holder of the certificate of registration for the aircraft concerned gives CAAT written notice the holder on longer wants the exemption.

                        CAAT must not revoke an exemption unless CAAT thinks it is necessary to do so for the purpose of ensuring the safety/security of air navigation.

 

     2.12 Extension of granted exemption

            – The holder of an exemption may request to extend an exemption previously at least 60 days before the exemption expires.

            – The extension of a granted exemption shall not modify a previously granted exemption. If your circumstances have changed, the CAAT may request that you file a new exemption as mentioned in item 2.3 above.

 

     2.13 Guidance Material and Application for Seeking an Exemption

            The applicant can download the related notification exemption, guidance material for the exemption policy and procedure manual, and the exemption application form via the provided information below:

– The Notification of the Civil Aviation Authority of Thailand on Exemption Policy and Procedure B.E. 2565 (2019)  can be downloaded via this link :

–The guidance material for the exemption policy and procedure manual can be downloaded via this link.
 

     2.14 Submission

            The applicant shall submit the signed exemption application, including the evidence as mentioned in Item 2.3 above, to the Director-General of The Civil Aviation Authority of Thailand at the following address:
 

THE CIVIL AVIATION AUTHORITY OF THAILAND

333/105 Lak Si Plaza, tower 2, floor 11,

Kamphaeng Phet 6 Rd., Talat Bang Khen, Lak Si, Bangkok 10210.

 

  • Facebook สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
  • RSS สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
สำนักงานการบินพลเรือนแห่งประเทศไทย
333/105 อาคารหลักสี่พลาซ่า
ถนนกำแพงเพชร 6 แขวงตลาดบางเขน เขตหลักสี่ กรุงเทพฯ 10210
 
  • ติดต่อสำนักงาน02-568-8800saraban@caat.or.th
  • กองบุคลากร02-568-8849063-205-8849pd@caat.or.th
  • ฝ่ายกฎหมาย02-568-8802063-205-8802leg@caat.or.th
  • ฝ่ายบริการข่าวสารการบิน02-568-8831063-205-8831ais@caat.or.th
  • ขึ้นทะเบียน Drone02-568-8800 ต่อ 1603063-205-8816uav@caat.or.th
  • ฝ่ายมาตรฐานสนามบิน02-568-8826063-205-8826aga@caat.or.th
  • ฝ่าย ERD (กอง FP)02-568-8815063-205-8815erd@caat.or.th
  • ฝ่ายมาตรฐานผู้ประจำหน้าที่02-568-8810063-205-8832pel@caat.or.th
  • ฝ่ายสมควรเดินอากาศและวิศวกรรมการบิน02-568-8841063-205-8841airworthiness@caat.or.th
  • โทรสาร02-568-8844
  • ดูรายละเอียดทั้งหมด

เกี่ยวกับสำนักงาน
  • >ประวัติความเป็นมา
  • >แผนยุทธศาสตร์ของ กพท. ประจำปี 2562 – 2565
  • >โครงสร้างองค์กร
  • >คณะกรรมการกำกับสำนักงาน
  • >ผู้บริหาร
  • >หน้าที่ความรับผิดชอบ
  • >กฎหมายที่เกี่ยวข้อง

เกี่ยวกับการบิน
  • >ผู้โดยสาร
  • >สายการบิน
  • >สนามบิน
  • >อากาศยาน
  • >Remotely Piloted Aircraft (RPA)
  • >หน่วยซ่อม
  • >บริการการเดินอากาศ
  • >การรักษาความปลอดภัยและอำนวยความสะดวกการบินพลเรือน
  • >เวชศาสตร์การบิน
  • >การให้บริการข่าวสารภายใน
  • >สถาบันฝึกอบรมด้านการบิน

ข้อมูลเผยแพร่
  • >ความปลอดภัย
  • >การขนส่งทางอากาศและอากาศยาน
  • >การจัดสรรเส้นทางการบิน
  • >การเจรจาสิทธิการบินและความตกลง
  • >คลังความรู้ด้านการบิน
  • >Aeronautical Information Publication (AIP)

Copyright © 2016 THE CIVIL AVIATION AUTHORITY OF THAILAND. All rights reserved.

นโยบายการรักษาความมั่นคงปลอดภัย | นโยบายเว็บไซต์ | นโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT